zaterdag 16 maart 2013

Memory

Om mee te lopen met het gespreksonderwerp van de laatste week;
het weer is echt *tuuuuuuuuuut* !!
Ik word daar echt ongelooflijk slecht gezind van! En ik vraag me altijd af hoe het komt dat het weer zo'n invloed heeft op ons humeur. Ik ken de theorie wel van zon en vitamine D, maar toch ... 

Fin, ik zat al een tijdje met een ideeke in mijn hoofd en er was gewoon geen beter moment dan vandaag om het uit te werken. Ik ben best wel fier op mijn idee want meestal haal ik inspiratie op http://pinterest.com/ maar dit heb ik gewoon helemaal zelf uitgevonden! Nu ik er aan denk heb ik die magneet zakjes ook zelf uitgevonden ... maar waarschijnlijk loopt er ergens wel iemand rond die dat idee al eens had, maar in ieder geval, ik pik geen ideekes, zonder erbij te zetten van waar ik het idee heb (eerlijk is eerlijk). Bij dit idee dus geen dank u, behalve dan aan mezelf ...

Binnenkort is het pasen en ik wou een bijna 3 jarige verrassen met een Memory spelletje.
Ze smijten er mee naar je oren zal je denken, 
maar dit is een zelf gemaakt exemplaar!
Met foto's van zijn favoriete kleinzonen van Tante Rosa, maar er spelen ook nog enkele andere personages in mee.


Ik maakte dus een selectie van foto's en printte deze 
- dubbel uiteraard, anders is het spel te moeilijk - af op fotopapier 
(is iets dikker dan gewoon papier en dat is de bedoeling) 





De foto's werden op maat gesneden en om het een beetje kleur te geven aan de andere kant, 
kleefde ik er inpak papier op.



10 jaar geleden zo ongeveer, heb ik eens een lamineer toestel gekocht in de Aldi. Geen idee wat het toen kostte maar ik dacht toen dat ik dat ooit wel eens kon gebruiken. En zie ... 10 jaar later heb ik dat spel voor het eerst uit zijn plastiekske gehaald! Sjans dat ik het toen gekocht heb ...

De foto's gingen 1 voor 1 door het lamineer toestel en Memory spel is klaar!
Stevige kaartjes die zelfs tegen een zeverke kunnen ... klaar om binnenkort tussen de paas-eitjes te leggen!


Snel eh ... al heb ik er toch wat uren aan bezig geweest, maar zo was ik toch weer even vergeten wat voor een *tuuuuuuuut* weer het buiten is ...

Nu moet ik het spel nog inpakken, maar daar zoek ik nog een ideeke voor ... dus dat volgt later nog wel, tenzij het plots kei goed weer wordt, want dan ziede mij hier nemeer! Alé, achter mijne computer toch niet, in onze n'of zulde mij wel zien ... als ge tot hier komt natuurlijk, anders ziede mij ook daar niet. Fin, het weer, het doet iets met ne mens ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten