zondag 3 februari 2013

Rune

Mijn schoonmoeder Mieke - Oma voor de kleinkinderen van Tante Rosa - wou een dochter, maar kreeg 2 zonen. Haar hoop lag later in hun handen, maar toen beide zonen op hun beurt 2 zonen kregen had Mieke een nieuwe regel binnen de familie Cassier; Er mogen geen meisjes geboren worden (tenzij één van de zonen de vader blijkt te zijn)! Als zij er geen krijgt, niemand niet! Al zou ik haar wel een meisje willen gunnen, ik heb mijn handen vol aan die 2 zonen van mij en die zoon van haar.
Rune is de 4de en - voorlopig - laatste kleinzoon en ik ben de trotse meter! Ik ben al eens meter, van Robin, de zoon van de dochter van de zus van mijn vader. Robin en Rune ... past nog schoon samen ook.
Tot op heden houdt iedereen zich, binnen de familie Cassier, aan de regel om geen meisjes op de wereld te zetten. Mijn schoonmoeder heeft macht!

Ik had me ook deze keer lichtjes opgedrongen om de suikerbonen te verzorgen voor Rune, zoals ik ook hier deed voor Ferre. 
Ondertussen is de babyborrel achter de rug en ben ik van de suikerbonen stress verlost. Graag had ik meer foto's getrokken van mijn zakjes, maar ik ben al sinds een week het zoveelste griepslachtoffer en toen de griep stilletjes aan ging liggen brak er een bronchitis uit. Tijd teveel om na te denken, zelfbeklag, huilbuien ... fin, de typische griepsyndromen en dus schoot er geen tijd meer over voor foto's.

De zakjes zijn gemaakt uit vilt, heel makkelijk 2 lapjes op elkaar stikken met een labeltje met Rune's naam op ertussen (bestelde ik op tinternet). Enkele gaatjes in snijden om het lintje erdoor te rijgen en dan een uiltje (zoals op het geboortekaartje) in vilt op het zakje kleven. Voor de doosjes had ik eerst het vogeltje van de kaart erop geplakt maar dat vond ik nadien toch iets te plat dus heb er bolletjes-labels voor gemaakt en erop geplakt, dat toonde iets boller en minder plat, snapte'm?



De zakjes en doosjes werden ontworpen/gemaakt adhv het gekozen geboortekaartje.




Een fiere kleinzoon van Tante Rosa met neefje Rune





Geen opmerkingen:

Een reactie posten