woensdag 21 augustus 2013

Miro 4

De kleinzoon van Tante Rosa is vandaag 4 jaar geworden en mocht zijn eerste feestje geven. Hij koos voor een Piratenfeest met 5 piraat-vriendjes. 

Ik maakte deze cupcakes (idee komt van hier en dat ziet er veel beter uit, maar hey! ik heb geen keuken) 



Het concept van dit feestje was best leuk gevonden (al zeg ik het zelf).
Ik heb gisteren ... euh ik bedoel, een piraat heeft 100 jaar geleden ofzo een schat begraven in onze tuin!
Deze dus.




Bedoeling was dat de kinderen de schat gingen zoeken (met schatkaart enzo) en ze mochten dan de schat hebben OP VOORWAARDE dat ze zelf ook een schat begroeven. Ik had op voorhand aan de ouders gevraagd of hun kapoen een klein prulletje (a la kindersurprise) kon meebrengen om dat in de kist te stoppen. Binnen 10 jaar wanneer onze kids al laaang vergeten zijn dat daar een schat ligt, graven we ze opnieuw op. Lijkt me leuk!

De kleine Piraten kregen elk een leeg zakje (dat ik zelf agau maakte) dat ze mochten opvullen met de vondsten uit de schatkist. 't Was super om te zien hoe ze allemaal rond de kist zaten te wachten tot ze open ging en het WAUW effect was er helemaal.



Nadien werd dus een nieuwe kist gevuld met persoonlijke prulletjes met naam en datum plus een groepsfoto die ik nam met de oorspronkelijke schat. De kist werd diep begraven op een zeer geheime locatie.



Hopelijk schiet er binnen 10 jaar nog iets van over ;-)

3 opmerkingen:

  1. super idee!!! jij bent zo creatief!!!!

    en hopelijk weet mama over 10 jaar nog waar de schat is begraven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp echt niet waarom jij denkt dat je geen goeie mama bent ,als ik dat zo allemaal zie en lees ben jij voor mij wel de supercoole mama zenne !!!!!
    Vivi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een leuk idee. Die moet ik zeker onthouden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen